Přemýšlím, že přejdu k virtuálnímu mobilnímu operátorovi

Trh se službami mobilních operátorů se konečně po dlouhých letech začal hýbat správným směrem. Strach z příchodu čtvrtého operátora na trh donutil Telefónicu k razantnímu zlevnění svých služeb. Jak sama firma uvádí, jde o revoluci, když nabízí svůj neomezený tarif zhruba za sedm stovek. Se svými tarify s neomezeným voláním rychle přispěchali i zbylí dva operátoři, T-Mobile i Vodafone. Nikoho asi nepřekvapí, že jsou jejich nabídky opět cenově velmi podobné.

Osobně jsem dlouhá léta klientem Vodafone. SIM kartu mám dokonce ještě s logem Oskar, což byl operátor, který svou mobilní síť prodal v roce 2006 právě Vodafonu. Nepatřím mezi lidi, co za měsíc provolají stovky minut, tak dosud funguji na kdysi velmi populární předplacené kartě.

Výhody jsou jednoznačné, žádné měsíční faktury, neprovoláte víc, než kolik si můžete finančně dovolit, přesně víte, kolik kreditu vám zbývá. Nevýhodou jsou poměrně drahé služby. Za minutu hovoru platím 5 korun.

Když se na trhu objevil první virtuální operátor  BLESKmobil s jednotnou cenou 2,50 Kč za minutu, začal jsem nabídky virtuálů pečlivěji sledovat. BLESKmobil byl první, jehož nabídku jsem zaregistroval, ale hned od začátku jsem věděl, že k němu jít nechci. Důvod? Nedůvěra a nesympatie, nechci za operátora firmu, která provozuje bulvární plátek.

Tento týden vstoupil na trh nový virtuální operátor MOBIL.CZ patřící mediální skupině MAFRA a.s. Ceny za volání a SMS prakticky kopírují ceník BLESKmobilu (2,50 Kč/minutu a 1,50 Kč za SMS), ale přináší navíc jeden zajímavý benefit – internet zdarma. Za každé dobití máte k dispozici 200 MB FUP, navíc webové stránky patřící do rodiny iDnes.cz se do tohoto limitu nezapočítávají.

Příští týden má zveřejnit svou nabídku další hráč – Tesco Mobile. Asi není potřeba dále rozepisovat, kdo za tímto operátorem stojí. Lze předpokládat, že ani zde se nebudou ceny výrazně lišit od již zmíněných. Nejlépe na mě nyní působí MOBIL.CZ, ale ještě chvíli počkám s čím přijdou další konkurenti.

O vlastním virtuálním operátorovi uvažovala také například Česká pošta, energetická skupina ČEZ, distributor energií Centropol nebo provozovatel sítě CDMA U:fon, dále také třeba UPC nebo poskytovatel internetové telefonie Voocall.

Myslím, že zhruba za půl roku bude opravu z čeho vybírat a možná už bude i jasno, který virtuální operátor má nejlépe nakročeno do budoucna. Třeba své tarify u předplacených karet upraví také samotní operátoři z Velké trojky. Rozhodně není kam spěchat, nabídky operátorů mohou být už jen lepší, určitě se vyplatí se změnou operátora ještě vyčkat.


Jeden komentář u “Přemýšlím, že přejdu k virtuálnímu mobilnímu operátorovi”

  1. Pepe

    Tak ČEZ již potvrdil, že bude dalším virtuálem, termín spuštění neoznámil, ale je jasné, že bude využívat síť O2.

Napsat komentář

(*) = povinné pole

(číslicí) (*)