Chtěl bych mít na blogu návštěvnost jako Natalia Sadness

Natalia SadnessPro tuhle aktuální hvězdu českého internetu mě při prvním dojmu napadlo jedno krásné české přísloví: „Čím blbější sedlák, tím větší brambory.“ a dovětek aneb jak krásná princezna ke štěstí přišla. Ale vše může být právě naopak…

Asi jako každý dnešní teenager, tak i tato mladá dívka si píše svůj občasný blog o tom, co právě dělá, co jí zajímá, kde nakupuje, čím se líčí a podobně. Návštěvnost těchto blogů (až na malé výjimky) je přímo úměrná počtu přátel blogera. Pokud bych měl mluvit v číslech, tak se jedná maximálně o desítky čtenářů denně. Bloger se tak na svém blogu cítí jako mezi přáteli, také proč ne. Negativních komentářů pod příspěvky má totiž poskromnu.

Proč tedy nenatočit „zvídavý dotazník“ a odpovědět v něm na otázky svých čtenářů. Vlastně skvělý nápad jak zpestřit svůj blog. A zde mě napadá pár otázek. Povedl se ten slavný zvídavý dotazník, který už vidělo více jak půl milionu lidí? A proč měl takový úspěch? Odpověď není tak jednoznačná.

Pokud měla Natalia Sadness za cíl, dostat na svůj blog desetitisíce lidí každý den, tak se jí to určitě povedlo. Alespoň dočasně, protože každým dnem jí návštěvnost upadá. Ale podle mého názoru nejspíš neměla za cíl, udělat ze sebe hloupou husičku před půlkou národa. Ve svém videu sice vystupuje nenásilně, přirozeně, a své odpovědi myslí upřímně, ale právě její naivita a bezprostřednost baví dnešní internet.

Během jediného dne se na internetu objevilo několik parodií na její video, a na svém blogu čelila obrovské kritice a stovkám narážek na svou inteligenci. Jiní by asi v tomto případě svůj blog zabalili, a na titulní stránku jen vystavili oznámení, že jsou momentálně na léčení v Bohnicích. Natalia však dělá jako by nic a dál bloguje a točí nová videa. Z nich je už ale velmi patrná snaha o úspěch. Nejsou tak přirozené a bezprostřední jako první zvídavý dotazník.

Možná proto, že když už je z ní nová celebrita, snaží se toho trochu nebo trošku víc využít. Nová videa teď soutěží na Streamu v sekci milion za milion (milion korun za milion shlédnutí) a jak sama přiznává, pracuje na nich nyní celý tým. Například poslední video s Rudou z Ostravy uvedla větou: „Video se dle mého názoru povedlo a celý tým odvedl skvělou práci.“

Osobně si ale myslím, že úspěch prvního dotazníku už žádným dalším videem nepřekoná, i když nyní prý připravuje dotazníkové pokračování na které se docela těším. A nejsem sám. Ovšem vnesení jakési „profesionality“ kazí to kouzlo, které první dotazník bezpochyby měl. A který točila sama, nebo alespoň bez kamarádky, která v ten moment měla půjčenou tu „větší paměťovou kartu“.

Nicméně Natalia si své popularity umí užívat, a určitě (za jisté pomoci svých kolegů v týmu) ji dokáže i zužitkovat. Prvním signálem může být rozhovor pro Stream či následující focení a rozhovor pro Reflex.

A závěrem? Jsme češi, národ závistivců. Co Natalii Sadness tedy závidím já? Popularitu tohoto typu určitě ne, ale mít na svém blogu návštěvnost 10 000 UIP za den, asi bych nebyl úplně proti.


RSS 2.0 zdroj pro komentáře.

Jeden komentář u “Chtěl bych mít na blogu návštěvnost jako Natalia Sadness”

  1. Jakub Potr

    Souhlasím, jen bych nechtěl být prezentován takto.

Napsat komentář

(*) = povinné pole

(číslicí) (*)